این روزها افراد زیادی به خرید ملک در قبرس شمالی علاقمند هستند. ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این موضوع گردآوری کردیم.

راهنمای خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی یکی از مواردی است که در سالهای اخیر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. افراد مختلف با اهداف متنوع از قبیل خرید ملک در قبرس شمالی برای اقامت یا سرمایه گذاری به این مسئله علاقمند هستند. لذا ما در این مطلب راهنمای کاملی در مورد خرید خانه در قبرس شمالی گردآوری کردیم.

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی نیمه شمالی جزیره قبرس، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه، است. این کشور جزیره‌ای در شرق مدیترانه در همسایگی کشورهای ترکیه، سوریه، یونان، مصر و فلسطین اشغالی قرار دارد. این کشور در سال ۱۹۸۳ با اعلام استقلال اتباع ترک تبار جزیره قبرس ایجاد شد. این کشور که با حمایت کشور ترکیه ایجاد شده شباهت بسیار زیادی به این کشور دارد. مردم مسلمان و سنی این کشور به زبان ترکی قبرسی صحبت می‌کنند و واحد پولی این کشور نیز لیر ترکیه است. جالب است بدانید سفر به قبرس بدون ویزا برای تمام گردشگران از سراسر دنیا امکان‌پذیر است. شهرت این کشور به خاطر آب و هوای معتدل و دلپذیر، سواحل زیبا و آثار باستانی به جا مانده از یونان باستان است.

چرا خرید مسکن در قبرس شمالی؟

خرید ملک در قبرس شمالی این روزها رونق بسیار زیادی دارد. اولین دلیل این مسئله را می‌توان سهولت این امر دانست. دولت قبرس شمالی هیچ مانعی برای خرید ملک در این کشور توسط اتباع خارجی قرار نداده است. لذا اتباع خارجی تنها با داشتن گذرنامه معتبر و گواهینامه عدم سوء پیشینه می‌توانند برای خرید مسکن اقدام کنند. نکته مهم این است که به خاطر رشد اقتصادی این کشور در سالهای اخیر، ارزش ملک در این کشور رشد چشمگیری داشته است. بنابراین خرید ملک به منظور سرمایه‌گذاری نیز یکی از مهمترین دلایل حضور اتباع خارجی در این کشور است. ضمن اینکه با وجود تسهیلاتی چون دریافت اقامت موقت و اجازه افتتاح حساب در قبرس شمالی زمینه پیشرفت برای مهاجران فراهم شده است.

چرا خرید ملک در قبرس شمالی؟

چرا خرید ملک در قبرس شمالی؟

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

سرمایه‌گذاری پرسود

بررسی روند بازار ملک در قبرس شمالی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در این زمینه کاملاً سودآور خواهد بود. به خصوص اینکه معاملات املاک در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام شده اما مخارج زندگی با لیر ترکیه پرداخت می‌شود. علاوه بر آن یکی از دلایل محبوبیت این کشور برای سرمایه‌گذاری تسهیلاتی چون مالیات بسیار کم است. مضاف بر اینکه اگر خریدار قصد دریافت اقامت این کشور را نداشته باشد الزامی به حضور در این کشور وجود ندارد.

تسهیلات متعدد

اتباع خارجی با خرید خانه در قبرس شمالی می‌توانند تسهیلات متعددی دریافت نمایند. دریافت اقامت موقت برای خریدار و تمام اعضای خانواده اولین و مهمترین آنها است. اگر کسی قصد مهاجرت داشته باشد با خرید ملک، اجازه موقت سالانه دریافت کرده و پس از ۵ سال زندگی در این کشور می‌تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام نماید.

کشور توریستی

قبرس شمالی یکی از زیباترین مقاصد ساحلی دنیا به شمار می‌رود. لذا خرید ملک در قبرس شمالی با مقاصد تفریحی و گردشگری نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

نزدیکی به ایران

کشور قبرس شمالی هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ مسافت فاصله چندانی با ایران ندارد. ایرانیان به راحتی می‌توانند از طریق کشور ترکیه به قبرس سفر کنند.

امکان سفر به کشورهای اروپایی

تمامی ساکنین قبرس شمالی به راحتی می‌توانند ویزای شینگن دریافت کرده و به کشورهای اروپایی سفر کنند. این مسئله در مورد اتباع خارجی که اقامت این کشور را دریافت کردند نیز صدق می‌کند.

معایب خرید ملک در قبرس شمالی

معایب خرید ملک در قبرس شمالی

معایب خرید ملک در قبرس شمالی

اسناد املاک در قبرس شمالی

در این کشور چندین نوع سند ملکی وجود دارد که عدم آشنایی با آنها موجب ضرردهی افراد هنگام خرید ملک در قبرس شمالی می‌شود. سند معاوضه‌ای (exchange title)، سند ترکی (Turkish title) و سند خارجی (متعلق به اتباع خارجی) سه نوع از اسناد معتبر و قابل اطمینان برای خرید ملک در این کشور هستند. اسناد دیگر از قبیل اسناد تخصیصی و اسناد معلق نیز در این کشور وجود دارد که خرید آنها توصیه نمی‌شود.

فرایند طولانی دریافت تابعیت

در مورد خرید ملک در قبرس شمالی برای اقامت باید شرایط و فرایند طولانی این مسئله مورد توجه قرار گیرد. اولین و مهمترین نکته این است که دریافت تابعیت مستلزم حضور دائم و زندگی در این کشور حداقل به مدت ۵ سال است. بدیهی است تمکن مالی برای پرداخت مخارج زندگی در طول این ۵ سال اولین چالش این مسیر طولانی است.

کلاهبرداری

سهولت قوانین خرید ملک در قبرس شمالی از رصد کلاهبرداران دور نمانده است. به خصوص اینکه خرید مسکن در قبرس شمالی به صورت آنلاین نیز امکان‌پذیر است. فروش املاک بی‌ارزش، ‌فروش املاک غیر واقعی و فروش املاک با بدهی سنگین از جمله دام‌هایی است که در کمین سرمایه‌گذاران وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود تنها با همراهی مشاوران معتبر در این حوزه وارد شوید.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی بر اساس شهر، محله، نوع مسکن، نوع سند و بسیاری عوامل دیگر تعیین می‌شود. ضمن اینکه شرایط خرید ملک در قبرس شمالی برای اقامت با خرید ویلای ساحلی در قبرس شمالی کاملاً متفاوت است. بنابراین برآورد دقیق قیمت بدون بررسی شرایط ممکن نیست. نکته قابل تأمل این است که امکان خرید اقساطی ملک در قبرس شمالی وجود دارد. در خرید اقساطی پرداخت یک سوم مبلغ خانه به صورت نقدی و مابقی به صورت اقساط ۲ تا ۵ صورت می‌گیرد. ناگفته نماند در پروسه خرید ملک هزینه‌های جانبی از قبیل هزینه ثبت قرارداد و ثبت سند،‌ مالیات ملک و انشعابات شهری(آب، برق، گاز) نیز وجود دارد.

کلام آخر

خرید ملک در قبرس شمالی بدون شک برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند انتخاب مناسبی است. اما در مورد خرید ملک در قبرس شمالی برای اقامت، بررسی شرایط اختصاصی و خانوادگی افراد ضروری است. مهم این است که بدانیم خرید ملک در یک کشور خارجی هرگز فرایندی ساده و پیش پا افتاده نیست. منظور از سهولت قوانین در کشورهایی مانند قبرس شمالی عدم وجود موانع قانونی برای حضور اتباع خارجی است. به خصوص در مواردی مانند خرید ملک که با تبادل مالی سنگینی همراه است باید با دقت و حساسیت زیاد وارد عمل شد. بهترین گزینه این است که با انتخاب یک شرکت خدمات مهاجرتی معتبر در این عرصه وارد شوید. ما در شرکت آریا وین مفتخریم با ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز در زمینه خرید ملک در قبرس شمالی در کنار شما باشیم. 

 

 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد