این روزها افراد زیادی به دنبال پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی هستند. ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این موضوع گردآوری کردیم.

همه چیز درباره پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی

این روزها جوانان زیادی به دنبال پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی هستند. قبرس شمالی یا قبرس ترکی با قوانین سهل‌گیرانه به یک کشور توریستی دانشجویی تبدیل شده است. لذا دانشگاه های قبرس شمالی مملو از دانشجویان خارجی هستند. ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره شرایط تحصیل در قبرس شمالی گردآوری کردیم.

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی بخش شمالی جزیره زیبای قبرس در خاورمیانه است. کشورهای مصر، ترکیه،‌ سوریه، فلسطین اشغالی و یونان همسایگان این کشور هستند. استقلال این کشور از قبرس جنوبی تنها توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته شده است. لذا بر خلاف قبرس جنوبی این کشور عضو اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود و به نوعی می‌توان آن را ترکیه ثانی نامید.

شرایط پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی

شرایط پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی

شرایط پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی

پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی به آسانی امکان‌پذیر است. حذف ویزا و مدرک زبان مهمترین امتیاز تحصیل در قبرس شمالی است. اتباع خارجی از سراسر جهان به سادگی می‌توانند با مکاتبه با دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. در اغلب دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در این کشور ارسال مدارک تحصیلی و ریز نمرات برای دریافت پذیرش کافی است. البته برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مدارک دیگری نیز لازم است. اما برخلاف سایر کشورها برای تحصیل در این کشور دریافت آیلتس یا تافل لازم نیست. در برخی دانشگاه‌ها دانشجویان در بدو ورود در آزمون تعیین سطح زبان شرکت می‌کنند تا میزان نیاز آنها به گذراندن واحدهای زبان انگلیسی مشخص شود.

بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

دانشگاه بین‌المللی قبرس (Cyprus International University)

دانشگاه بین‌المللی قبرس یا دانشگاه CIU یکی از محبوب ترین دانشگاه های قبرس شمالی است. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی ۲۲۰۰ است و از این لحاظ سومین دانشگاه برتر قبرس شمالی محسوب می‌شود. اما به خاطر ارائه بورسیه‌های تحصیلی رقابت برای ورود به این دانشگاه بسیار زیاد است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه CIU بورسیه تحصیلی ۷۵-۲۰ درصد ارائه می‌شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه CIU نیز بورسیه تحصیلی تا ۵۰ درصد ارائه می‌شود. بنابراین متقاضیانی که موفق به دریافت بورسیه می‌شوند شهریه بسیار کمی می‌پردازند.

دانشگاه بین المللی قبرس شمالی

دانشگاه بین المللی قبرس شمالی

دانشگاه مدیترانه شرقی (Eastern Mediterranean University)

دانشگاه مدیترانه شرقی یا دانشگاه EMU با رتبه ۸۰۰ در رنکینگ جهانی دارای بالاترین رتبه در میان دانشگاه های قبرس شمالی می‌باشد. این دانشگاه تنها دانشگاه قبرس شمالی است که مدرک آن مورد تأیید وزارت بهداشت ایران قرار می‌گیرد. اما مهمترین نکته در مورد این دانشگاه این است که هزینه تحصیل در دانشگاه EMU چندین برابر دیگر دانشگاه های قبرس شمالی است. البته در این دانشگاه نیز به برخی متقاضیان تا ۵۰ درصد بورسیه اعطا می‌شود.

دانشگاه خاور نزدیک (Near East University)

دانشگاه خاور نزدیک با رتبه ۱۳۰۰ در رنکینگ جهانی سومین دانشگاه برتر در میان دانشگاه های قبرس شمالی است. برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی یا تحصیل در رشته پزشکی، این دانشگاه بهترین انتخاب است. در این دانشگاه نیز تا ۵۰ درصد بورسیه تحصیلی به دانشجویان برتر اعطا می‌شود.

رشته های تحصیلی در قبرس شمالی

تمامی انواع رشته های تحصیلی در قبرس شمالی وجود دارد. علاقمندان می‌توانند بر حسب علاقه و سوابق تحصیلی خود برای پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی اقدام کنند. رشته های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس شمالی متقاضیان زیادی دارند و شهریه آنها نیز بسیار بیشتر از سایر رشته‌های تحصیلی است. پس از آن رشته‌های داروسازی و فیزیوتراپی نیز محبوبیت زیادی دارند. لازم به ذکر است بورسیه تحصیلی دانشگاه های قبرس شمالی برای رشته پزشکی و دندانپزشکی تا ۴۰ درصد و برای رشته های پیراپزشکی تا ۷۵ درصد اعطا می‌شود.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

پیش از اقدام برای پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی باید درباره هزینه تحصیل در قبرس شمالی برآورد دقیقی صورت گیرد. هزینه تحصیل در یک کشور خارجی تنها به شهریه دانشگاه محدود نمی‌شود. هزینه مسکن، مخارج زندگی روزمره و هزینه رفت و آمد نیز باید در این برآورد لحاظ شود. نکته قابل تأمل این است که هزینه تحصیل در قبرس شمالی از هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی کمتر است. اما مخارج در این کشور مثلاً از کشور ترکیه بالاتر است. بنابراین هزینه تحصیل در این کشور برای ایرانیان کم نیست اما در مقایسه با سایر کشورهای خارجی بسیار مناسب است.

هزینه خوابگاه در قبرس شمالی

در کشور قبرس بهترین گزینه برای مسکن دانشجویان خوابگاه دانشجویی است. در دانشگاه های این کشور خوابگاه‌های مجهزی برای دانشجویان وجود دارد که غالباً در داخل محوطه دانشگاه قرار دارند. دانشجویان می‌توانند بر حسب بودجه خود اتاق یا سوئیت مناسبی در خوابگاه دریافت کنند. با اقامت در خوابگاه هزینه رفت و آمد به دانشگاه حذف می‌شود. ضمن اینکه قبوض آب، برق و اینترنت نیز توسط دانشگاه پرداخت می‌شود.

کار دانشجویی در قبرس شمالی

بسیاری از متقاضیان پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی به امید پرداخت بخشی از هزینه‌ها با کار دانشجویی وارد این کشور می‌شوند. در این زمینه ذکر چند نکته ضروری است. اول اینکه کار دانشجویی در قبرس شمالی بسیار محدود و با درآمد اندک است. زیرا این کشور در زمینه صنعتی پیشرفتی نداشته و مشاغل آن عمدتاً مرتبط با صنعت گردشگری است که در اوقات خاصی از سال رونق دارد. به جز آن، دانشجویان در این کشور تنها اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند. بنابراین برای پرداخت مخارج زندگی در قبرس کار دانشجویی گزینه قابل اعتمادی نیست.

بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی

بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی

تحصیل رایگان در قبرس شمالی

تحصیل رایگان در قبرس شمالی یک ترفند تبلیغاتی است که احتمالاً‌ مربوط به شروع مشاوره تحصیل در قبرس شمالی در یک مؤسسه مهاجرتی است. همانطور که گفتیم سقف بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی ۷۵ درصد شهریه دانشگاه است که برای تمام رشته‌ها نیز ارائه نمی‌شود. ضمن اینکه تعداد بورسیه هر دانشگاه محدود بوده و لذا اقدام به موقع و با مدارک کافی در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

کلام آخر

پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی در مقایسه با پذیرش تحصیلی در کشورهای اروپایی بسیار آسان است. زیرا فرایند پذیرش از راه دور امکان‌پذیر بوده و دریافت مدرک زبان نیز ضرورت ندارد. با این وجود، انتخاب بهترین رشته و دانشگاه در قبرس شمالی با توجه به علایق، ‌استعدادها، میزان بودجه و چشم‌انداز آینده باید با کمک کارشناسان مجرب در این حوزه انجام شود. کارشناسان ما در شرکت آریا وین با شناخت کامل رشته‌های تحصیلی دانشگاه های قبرس شمالی بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی را به شما معرفی خواهند کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد