این روزها افراد زیادی به دنبال مشاوره تحصیل در قبرس شمالی هستند. ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این موضوع گردآوری کردیم.

بهترین مشاوره تحصیل در قبرس شمالی

این روزها جوانان زیادی برای دریافت مشاوره تحصیل در قبرس شمالی به مؤسسات مهاجرتی مراجعه می‌کنند. قوانین سهل‌گیرانه این کشور برای مهاجران خارجی موجب شده افراد زیادی به تحصیل،‌ کار و زندگی در قبرس شمالی علاقمند باشند. ما در این مطلب ابتدا به طور مختصر این کشور را معرفی می‌کنیم. پس از آن شرایط کلی تحصیل در این کشور را بیان می‌کنیم. در ادامه مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی را بررسی می‌کنیم.

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی بخش شمالی جزیره زیبای قبرس در شرق دریای مدیترانه است. این کشور سالهاست تحت حمایت ترکیه اعلام استقلال کرده اما این مسئله در مجامع بین‌المللی پذیرفته نشده است. این کشور که با نام قبرس ترکی نیز شناخته می‌شود شباهت زیادی با کشور ترکیه دارد.

سیستم آموزشی در قبرس شمالی

سیستم آموزشی در قبرس شمالی کاملاً مشابه سیستم آموزشی ایران است. در این کشور نیز آموزش در سنین ۵ تا ۱۷ سال برای تمام افراد اجباری و رایگان است. مراکز آموزشی در این کشور نیز به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. در کشور قبرس شمالی دو دانشگاه دولتی و چهار دانشگاه خصوصی وجود دارد. علاوه بر آن،‌ پنج مؤسسه آموزش عالی دولتی و بیست و پنج مؤسسه آموزش عالی خصوصی نیز در این کشور فعالیت می‌کنند. گفته می‌شود استانداردهای آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی این کشور در سطح بالایی قرار دارند. تا جایی که مدارک تحصیلی این کشور در آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی اعتبار خوبی دارند.

شرایط تحصیل در قبرس شمالی

اولین بخش مشاوره تحصیل در قبرس شمالی بررسی شرایط تحصیل در این کشور است. همانطور که گفتیم پذیرش دانشگاه های قبرس شمالی به آسانی انجام می‌شود. کافی است مدارک مربوط به سابقه تحصیلی و مدارک هویتی خود را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید. البته برای کسانی که به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی هستند مراحل کار کمی دشوارتر است. در برخی دانشگاه‌های این کشور دانشجویان خارجی در بدو ورود باید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنند و حداقل نمره موردنظر دانشگاه را در این آزمون کسب کنند. در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مدارک بیشتری نیز باید ارائه شود.

شرایط تحصیل در قبرس شمالی

شرایط تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل از جمله مواردی است است که در مشاوره تحصیل در قبرس شمالی به عنوان مزیت معرفی می‌شود. اما باید در نظر داشته باشید مخارج در قبرس شمالی در مقایسه با کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. در حالی که هزینه‌ها در این کشور از ترکیه بالاتر است. بنابراین ارزیابی مسائل مالی باید با در نظر گرفتن شرایط شخصی افراد صورت گیرد. با توجه به تفاوت شهریه مراکز آموزشی مختلف و تفاوت هزینه زندگی در خوابگاه و زندگی مستقل، تعیین هزینه‌ها به طور دقیق ممکن نیست. اما برآورد تقریبی برای هزینه تحصیل در قبرس شمالی عبارت است از:

  • - هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی: سالیانه ۳۴۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو
  • - هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:‌ سالیانه ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو
  • - هزینه زندگی دانشجویی: ماهیانه ۳۵۰ تا ۶۰۰ یورو

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان

تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان یکی از مهمترین مزایای تحصیل در قبرس شمالی است. تقریباً‌ در تمام کشورهای دنیا پذیرش در دانشگاه مستلزم ارائه مدرک زبان (آیلتس یا تافل) است. با توجه به دشواری اخذ این مدارک و اعتبار کوتاه مدت آنها این مسئله یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.

استانداردهای آموزشی

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در قبرس شمالی تحصیل برخورداری از بالاترین استانداردهای آموزشی و بهترین امکانات و تجهیزات آموزشی است.

تحصیل به زبان انگلیسی

بسیاری از رشته‌های دانشگاهی در قبرس شمالی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. در برخی از رشته‌ها نیز دروس به زبان ترکی ارائه می‌شوند. تحصیل در یک دانشگاه بین‌المللی به زبان انگلیسی فرصت بسیار خوبی برای طی مدارج ترقی در دانشگاه‌های معتبر دنیا است.

تحصیل ارزان در خارج از کشور

یکی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی امکان تحصیل در یک دانشگاه معتبر خارجی با هزینه مناسب است. البته هزینه تحصیل در قبرس شمالی از هزینه تحصیل در آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. در واقع با در نظر گرفتن امکانات آموزشی و تفریحی دانشگاه‌های این کشور تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

معایب تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل

همانطور که گفتیم برای تحصیل در قبرس شمالی در مراکز دانشگاهی مختلف این کشور امکان اخذ بورسیه وجود دارد. اما با توجه به افزایش دانشجویان خارجی در این کشور رقابت زیادی برای دریافت بورسیه وجود دارد. یکی از معایب تحصیل در قبرس شمالی این است که بدون بورسیه هزینه تحصیل در این کشور ارزان نیست.

زندگی در جزیره

زندگی در قبرس شمالی به خاطر طبیعت زیبا و آب و هوای مطلوب تجربه خوشایندی به نظر می‌رسد. اما سکون و آرامش حاکم بر جزیره، محدودیت فضا و یکنواختی زندگی ممکن است با روحیات برخی افراد سازگار نباشد.

مشکلات قبرس شمالی

در ارائه مشاوره تحصیل در قبرس شمالی لازم است به مشکلات زندگی در این کشور نیز اشاره شود. وسعت کم، نبود مراکز تجاری و تفریحی متنوع، نبود سیستم حمل و نقل عمومی، محدودیت خروج از جزیره و سکون حاکم بر جزیره در اوقاتی که گردشگران حضور ندارند مهمترین معایب این کشور است. بدیهی است کسی که برای تحصیل این کشور را انتخاب می‌کند اگر این مسائل را نپذیرد نمی‌تواند دوره تحصیلی خود را با موفقیت به پایان برساند.

عدم پذیرش مدرک در ایران

یکی از نکات مهم برای تحصیل در خارج از کشور ارزیابی اعتبار مدرک دانشگاه مقصد است. گفته می‌شود مدرک دانشگاه‌های قبرس شمالی در آمریکا، کانادا و اروپا معتبر است. اما حداقل در مورد رشته پزشکی وزارت بهداشت ایران تنها مدرک یکی از دانشگاه‌های این کشور را می‌پذیرد.

کلام آخر

تصمیم‌گیری در مورد تحصیل در خارج از کشور می‌تواند سرنوشت یک فرد را تغییر دهد. به طور کلی شرایط تحصیل در قبرس شمالی مطلوب به نظر می‌رسد. اما برای تصمیم‌گیری قطعی باید شرایط اختصاصی و رشته تحصیلی هر فرد مورد ارزیابی قرار گیرد. راه اصولی این است که با کمک مشاوران متخصص از تصمیم‌های عجولانه و بر پایه حدس و گمان اجتناب شود. در مجموعه آریا وین کارشناسان مجرب در حوزه مشاوره تحصیل در قبرس شمالی با در نظر گرفتن شرایط اختصاصی هر فرد بهترین مسیر ترقی را برای متقاضیان پیشنهاد می‌کنند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد