خرید ماشین در قبرس شمالی به تمام کسانی که قصد اقامت در این کشور را دارند توصیه می‌شود. لذا ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این موضوع گردآوری کردیم.

راهنمای خرید ماشین در قبرس شمالی

خرید ماشین در قبرس شمالی تا حد زیادی ضرورت دارد. زیرا حمل و نقل عمومی در این کشور ضعیف است و اغلب افراد از خودرو شخصی خود استفاده می‌کنند. مهاجران نیز پس از دریافت اقامت قبرس شمالی بهتر است بلافاصله برای خرید خودرو اقدام کنند. البته امکان اجاره اتومبیل نیز وجود دارد ولی برای کسانی که قصد اقامت در این کشور را دارند این گزینه به صرفه نیست. تا جایی که حتی به دانشجویان نیز توصیه می‌شود اگر از لحاظ مالی این امکان را دارند حتماً‌ برای خرید خودرو اقدام کنند. لذا ما در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد قوانین، شرایط و نحوه خرید ماشین در قبرس شمالی، ماشین های قبرس شمالی و گواهینامه قبرس شمالی گردآوری کردیم.

قوانین خرید ماشین در قبرس شمالی

قوانین خرید ماشین در قبرس شمالی

قوانین خرید ماشین در قبرس شمالی

مدارک هویتی و گواهینامه

برای خرید ماشین در قبرس شمالی گواهینامه، مدارک اقامت یا کارت دانشجویی و گذرنامه معتبر لازم است. خریدار با این مدارک می‌تواند بیمه نامه خودرو را به نام خود تغییر داده و سپس برای انتقال سند اقدام نماید.

مالیات

با خرید ماشین در قبرس شمالی سالانه مبلغی با عنوان مالیات جاده باید پرداخت شود. نکته مهم این است که مبلغ این مالیات با وزن ماشین و حجم موتور ارتباط مستقیم دارد. به عبارت ساده‌تر هرچه وزن خودرو و حجم موتور بالاتر باشد مبلغ مالیات نیز بالاتر است.

معاینه فنی

در قبرس شمالی صاحبان خودرو با عمر بالاتر از ۵ سال موظفند برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند. گواهینامه دریافت شده پس از معاینه فنی تا ۳ سال اعتبار دارد.

بیمه

با خرید ماشین در قبرس شمالی خرید بیمه نیز ضروری است. در هنگام خرید بیمه ماشین در قبرس شمالی دو گزینه ارائه می‌شود. اگر یک شخص معین به عنوان راننده ماشین اعلام شود هزینه بیمه کمتر خواهد بود. اما اگر در هنگام حادثه شخص دیگری راننده باشد نمی‌توان از خدمات بیمه استفاده نمود. در گزینه دوم مبلغ حق بیمه بالاتر است اما تعیین راننده ضروری نیست و هرکس راننده باشد خدمات بیمه قابل استفاده است.

گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی

یکی از مدارک مورد نیاز برای خرید ماشین در قبرس شمالی گواهینامه معتبر است. کشور قبرس از جمله کشورهایی است که فرمان اتومبیل‌های آن در سمت راست قرار دارد. بنابراین ایرانیانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند لازم است برای رانندگی در این شرایط آموزش ببینند. البته در صورت داشتن گواهینامه ایرانی و ترجمه آن تا سه ماه می‌توان از همان گواهینامه استفاده نمود. اما این سه ماه در واقع فرصتی است که به مهاجران داده می‌شود تا برای دریافت گواهینامه قبرس شمالی اقدام کنند. اگر فردی گواهینامه بین‌المللی داشته باشد این فرصت تا یک سال افزایش می‌یابد. اما پس از آن تنها با گواهینامه قبرس شمالی اجازه رانندگی در این کشور را دارد. برای دریافت گواهینامه قبرس متقاضیان لازم است ابتدا در آزمون شفاهی آیین‌نامه به زبان انگلیسی یا ترکی قبول شده و پس از ۱۰ جلسه آموزش عملی در آزمون شهری شرکت کنند.

دریافت گواهینامه رانندگی قبرس شمالی

دریافت گواهینامه رانندگی قبرس شمالی

انتقال سند ماشین در قبرس شمالی

خرید ماشین در قبرس شمالی نیز مانند تمام دنیا با انتقال سند ماشین رسمیت می‌یابد. از آنجایی که در این کشور پلاک تنها به خودرو اختصاص داشته و به نام افراد نیست هنگام معامله ماشین تنها انتقال سند ماشین کفایت می‌کند. برای این کار پس از انتخاب خودروی موردنظر و توافق با فروشنده باید در اداره حمل و نقل جاده‌ای فرم خاصی به نام فرم "TOM 9" توسط خریدار تکمیل شود. با تحویل این فرم، گواهی انتقال سند توسط افسر مربوطه صادر می‌شود. برای خرید ماشین علاوه بر قیمت ماشین باید هزینه انتقال سند و بیمه نامه نیز در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است اگر انتقال سند و بیمه نامه به موقع انجام نشود پلیس این کشور می‌تواند ماشین را توقیف کرده و جریمه سنگینی اعمال کند.

نحوه خرید ماشین در قبرس شمالی

نمایشگاه های اتومبیل در قبرس شمالی

نمایشگاه های اتومبیل در قبرس شمالی اولین گزینه برای خرید ماشین در قبرس شمالی هستند. در نمایشگاه شما می‌توانید ماشین دلخواه خود را انتخاب کرده سلامت، کارکرد و راحتی آن را تست کرده و سپس در مورد شرایط خرید آن با فروشنده توافق کنید. مهمترین نمایشگاه‌های اتومبیل قبرس شمالی و نمایندگی‌های شرکت‌های معتبر در منطقه لفکوشا در امتداد جاده اصلی فرودگاه قرار دارند. گفتنی است نمایندگی‌های شرکت‌های معتبر خودروسازی تنها در زمینه فروش ماشین نو فعال نیستند بلکه در برخی نمایندگی‌ها ماشین‌های دسته دوم نیز به فروش می‌رسد.

سایت های فروش ماشین

برای خرید ماشین در قبرس شمالی سایت های فروش اتومبیل نیز گزینه مناسبی است. در این وبسایت‌ها به خاطر حذف واسطه‌ها می‌توان ماشین با قیمت مناسب نیز پیدا کرد. در برخی مجلات محلی نیز آگهی فروش انواع ماشین دست دوم فراوان است.

قیمت ماشین در قبرس شمالی

قیمت ماشین در قبرس شمالی از ایران و ترکیه بسیار کمتر اما از اروپا بسیار بیشتر است. در واقع قیمت ماشین در ایران با بازار جهانی قابل مقایسه نیست. لذا معادل قیمت یک ماشین ایرانی در قبرس شمالی یک ماشین خوب ژاپنی است. به طور کلی قیمت ماشین در قبرس شمالی از حدود ۲۰۰۰ یورو آغاز شده و تا ۴۰۰۰۰ یورو نیز می‌رسد. محصولات کره و ژاپن ماشین‌های ارزان و محصولات برندهای معتبر جهانی مانند مرسدس بنز ماشین‌های گران قیمت در این کشور هستند. لازم به ذکر است ماشین‌های بسیار ارزان کیفیت بسیار پایینی دارند و قابل توصیه نیستند.

قیمت بنزین در قبرس شمالی

قیمت بنزین در قبرس شمالی برخلاف قیمت ماشین بسیار بالاتر از ایران است. البته ایران جزو معدود کشورهایی است که قیمت بنزین در آن بسیار کم است. این مسئله به خاطر منابع نفتی موجود در ایران است.  قیمت بنزین در قبرس شمالی کاملاً‌ مشابه قیمت بنزین در ترکیه و تابع شرایط اتحادیه اروپا است. به همین دلیل خرید ماشین‌های کم مصرف در این کشور محبوبیت بیشتری دارد.

ماشین های قبرس شمالی

ماشین های قبرس شمالی

ماشین های قبرس شمالی

همانطور که گفتیم شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا در این کشور نمایندگی دارند. برای خرید ماشین صفر کیلومتر می‌توانید به این نمایندگی‌ها مراجعه کرده و گزینه دلخواه خود را خریداری نمایید. در نظر داشته باشید در این کشور هرچه حجم موتور ماشین بالاتر باشد هزینه نگهداری و تعمیرات آن نیز بالاتر است. ضمن اینکه هنگام خرید خودرو بهتر است شرایط فروش آن را نیز بررسی کنید. به طور کلی خودروهای کم مصرف ژاپنی و کره‌ای یعنی برندهایی چون هیوندا،‌ تویوتا و کیا در این کشور محبوبیت زیادی دارند. در نتیجه این ماشین‌ها با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند؛ هزینه تعمیر و نگهداری آنها زیاد نیست و فروش یا معاوضه آنها به سادگی انجام می‌شود. اگر برای خرید ماشین در قبرس شمالی نیاز به اطلاعات دقیق‌تری دارید می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت آریا وین در تماس باشید.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد