این روزها افراد زیادی به دنبال مشاوره در زمینه کار در قبرس شمالی هستند. لذا ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این موضوع گردآوری کردیم.

راهنمای جامع کار در قبرس شمالی

بررسی شرایط کار در قبرس شمالی از الزامات پیش از اقدام برای مهاجرت به قبرس شمالی است. دریافت اقامت قبرس شمالی به تنهایی برای تضمین آینده افراد کافی نیست. لازم است برای کسب درآمد و تأمین هزینه‌های زندگی نیز از قبل برنامه‌ریزی صورت گیرد. ما در این مطلب ابتدا به بررسی شرایط کار در قبرس شمالی، نحوه دریافت اجازه کار در قبرس شمالی و میزان درآمد در قبرس شمالی می‌پردازیم. در ادامه مشاغل مورد نیاز در قبرس شمالی و شغل های پردرآمد در قبرس شمالی را نیز معرفی می‌کنیم.

شرایط کار در قبرس شمالی

شرایط کار در قبرس شمالی

شرایط کار در قبرس شمالی

شرایط کار در قبرس شمالی بر اساس آمار و ارقام کاملاً‌ مطلوب است. به عبارت ساده‌تر نرخ بیکاری در این کشور بسیار کمتر از کشورهایی نظیر ایران و ترکیه است. اما دو نکته مهم در این زمینه وجود دارد. اول اینکه به هر حال کشور قبرس شمالی یک کشور کوچک با منابع، جمعیت، امکانات و بازار محدود است. در نتیجه فرصت‌های شغلی موجود در آن نیز بسیار محدود است. نکته دوم این است که در هر حوزه افراد بومی و مهاجرانی که تابعیت این کشور را دریافت کردند بر مهاجران تازه وارد اولویت دارند.

ضمن اینکه به دلیل شرایط خاص این کشور و هزینه بالای انرژی راه‌اندازی مشاغل تولیدی و صنعتی در این کشور به صرفه نیست. با این اوصاف پیدا کردن کار در قبرس شمالی کار آسانی نیست. مضاف بر اینکه شرط اولیه برای ورود به بازار کار در این کشور تسلط به زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی است. به همین دلیل مؤسسات مهاجرتی به ندرت دریافت ویزای کاری قبرس شمالی را برای ورود به این کشور توصیه می‌کنند.

اجازه کار در قبرس شمالی

به طور کلی اجازه کار در قبرس شمالی به صورت موقت حداقل شش ماهه و حداکثر یک ساله به مهاجران اعطا می‌شود. البته این مجوز در صورت تداوم همکاری قابل تمدید است. اما بدون دریافت مجوز کار امکان دریافت ویزای کاری وجود ندارد. مجوز کار در قبرس شمالی به شیوه‌های زیر قابل دریافت است:

  • - مجوز کار اولیه:‌ این مجوز باید توسط کارفرما دریافت شده و برای دعوت از متقاضی کار برای او ارسال شود. این مجوز موقت بوده و تنها ۳۰ روز اعتبار دارد. متقاضی در ظرف این ۳۰ روز باید وارد کشور قبرس شده و برای ویزای کار درخواست دهد.
  • - مجوز کار محدود: این مجوز در زمان ثبت شرکت در قبرس شمالی صادر می‌شود.
  • - مجوز کار TRNC: این مجوز به افرادی اعطا می‌شود که برای نصب یا پشتیبانی از محصولات وارداتی وارد این کشور می‌شوند.
  • - مجوز کار دانشجویی: دانشجویان در کشور قبرس شمالی تحت ضوابط خاصی می‌توانند در این کشور شاغل شوند.
  • - مجوز تأسیس کسب و کار: این مجوز به شرکای خارجی شرکت‌های ثبت شده در قبرس شمالی اعطا می‌شود.

دریافت اجازه کار در قبرس شمالی

دریافت اجازه کار در قبرس شمالی

مشاغل مورد نیاز در قبرس شمالی

مهمترین مسئله در زمینه کار در قبرس شمالی این است که فرصت‌های شغلی محدودی در این کشور وجود دارد. مشاغل مورد نیاز در قبرس شمالی عمدتاً‌ در حوزه خدمات عمومی و مرتبط با صنعت گردشگری یا ساخت و ساز هستند. البته مانند تمام دنیا برای افراد متخصص و نخبگان فرصت‌ جذب وجود دارد اما چنین افرادی لزومی ندارد در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی قبرس شمالی را انتخاب کنند.

میزان درآمد در قبرس شمالی

میزان درآمد در قبرس شمالی برای تأمین هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی کفایت می‌کند. به بیان ساده‌تر در این کشور خبری از درآمدهای بالای دلاری نیست. به عبارت ساده تنها متخصصین و سرمایه‌گذاران در این کشور می‌توانند به درآمدهای بالا امیدوار باشند.

شغل های پردرآمد در قبرس

می‌توان گفت شغل های پردرآمد در قبرس شمالی در دو حوزه گردشگری و ساخت و ساز دیده می‌شوند. با توجه به استقبال اتباع خارجی برای خرید ملک در قبرس شمالی پروژه‌های ساختمانی در این کشور از رونق بسیار خوبی برخوردار است. لذا هرگونه کسب و کار مرتبط با حوزه مسکن در این کشور می‌تواند پردرآمد باشد. مشاغلی نظیر مهندس معمار، مهندس برق، طراح داخلی،‌ نقاش ساختمان، کابینت ساز،‌ متخصص تأسیسات و ... در این کشور درآمد خوبی دارند. در حوزه گردشگری مشاغل پردرآمد به سرمایه‌داران این حوزه مربوط می‌شود. افرادی که در زمینه راه‌اندازی هتل، کافه، ‌رستوران، صرافی بین المللی، آژانس‌های مسافرتی، نمایشگاه ماشین، بنگاه اجاره ماشین و مراکز تفریحی فعالیت می‌کنند می‌توانند درآمد بالایی کسب کنند. در حوزه ارتباطات و علوم کامپیوتر نیز در این کشور فرصت‌های شغلی نسبتاْ زیادی وجود دارد. مهندس کامپیوتر، ‌مهندس IT و متخصص امور مالی (حسابداری،‌ بانکداری و ....) از جمله تخصص‌های مورد نیاز در این کشور است.

روشهای یافتن کار در قبرس شمالی

روشهای یافتن کار در قبرس شمالی

روشهای یافتن کار در قبرس شمالی

یک روش قابل اطمینان برای پیدا کردن کار در قبرس شمالی سفر به این کشور است. ایرانیان بدون نیاز به دریافت ویزا می‌توانند به عنوان توریست وارد این کشور شوند. علاقمندان می‌توانند در مدت حضور در این کشور شرایط کاری و فرصت‌های شغلی موجود را بررسی کنند. علاوه بر آن سایت‌های کاریابی آنلاین در قبرس شمالی نیز فعال هستند. بنابراین ثبت‌نام در این سایت‌ها و ارسال رزومه مسیر دیگری برای یافتن شغل در این کشور است. لازم به ذکر است حداقل مهارت‌های لازم برای اشتغال در این کشور عبارت است از:

  • - تسلط به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی
  • - داشتن مدرک معتبر آکادمیک یا مهارت فنی با رزومه قابل استناد

کار در قبرس برای چه کسانی مهیا است؟

همانطور که گفتیم شرایط کار در قبرس به صورتی است که نمی‌توان آن را به عنوان مسیری برای دریافت اقامت این کشور توصیه کرد. زیرا اتباع غیر اروپایی برای دریافت ویزای کاری قبرس لازم است توسط یک کارفرمای بومی به کار دعوت شوند. البته این امکان وجود دارد که علاقمندان طی یک سفر توریستی برای یافتن کار در این کشور تلاش کنند. اما حتی پس از استخدام نیز قوانین این کشور نسبتاْ ‌سختگیرانه است. به عنوان مثال تنها پس از گذشت یکسال از دریافت ویزای کاری و اشتغال در این کشور فرد می‌تواند برای دریافت اقامت موقت همراه (همسر و فرزندان)‌ خود اقدام نماید. به جز آن،‌ اشتغال و اقامت موقت در قبرس شمالی امتیازی برای دریافت اقامت دائم محسوب نمی‌شود. در نتیجه می‌توان گفت اشتغال در این کشور تنها برای سرمایه‌داران قابل توصیه است. با این وجود کارشناسان ما در شرکت آریا وین برای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه شرایط کار در قبرس شمالی در خدمت علاقمندان هستند.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد