این روزها افراد زیادی برای زندگی در قبرس شمالی علاقمند هستند. ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این موضوع گردآوری کردیم.

زندگی در قبرس شمالی رؤیا یا کابوس؟

زندگی در قبرس شمالی پیشنهادی است که این روزها با عنوان کوتاه‌ترین مسیر برای دریافت اقامت اروپا تبلیغ می‌شود. سهولت قوانین این کشور برای پذیرش مهاجران خارجی مهمترین دلیل برای مطرح کردن این ادعا است. اما تنها بر همین اساس نمی‌توان گفت قبرس شمالی برای زندگی گزینه مناسبی است. پیش از مهاجرت باید عوامل متعدد فرهنگی، ‌اقتصادی و سیاسی کشور مقصد مورد بررسی قرار گیرد. ما در این مطلب تلاش می‌کنیم شرایط کار و زندگی در قبرس شمالی، هزینه زندگی در قبرس شمالی و مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی را بررسی کنیم.

شرایط زندگی در قبرس شمالی

شرایط زندگی در قبرس شمالی

شرایط زندگی در قبرس

انتخاب قبرس شمالی برای زندگی انتخاب یکی از زیباترین و خلوت‌ترین جزایر دریای مدیترانه است. این کشور در خاورمیانه واقع شده و اکثریت مردم آن مسلمان و سنی مذهب هستند. البته دولت این کشور یک دولت اسلامی محسوب نمی‌شود و فضایی مشابه ترکیه دارد. مهمترین نکته سیاسی در مورد این کشور این است که در تمامی سازمان‌های بین‌المللی جزیره قبرس به صورت یکپارچه کشوی عضو اتحادیه اروپا است. اما کشور جمهوری قبرس شمالی که با حمایت ترکیه ایجاد شده تنها توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود. به همین دلیل پروازهای محدود به این کشور نیز تنها از طریق کشور ترکیه انجام می‌شود. بنابراین دریافت اقامت موقت قبرس شمالی ارزشی برای تردد به سایر نقاط اروپا ندارد. تنها در صورت گرفتن تابعیت این کشور امکان اخذ ویزای شینگن وجود دارد.

شرایط کار در قبرس شمالی

شرایط کار و زندگی در قبرس شمالی نیز مانند اغلب کشورها برای اقشار مختلف یکسان نیست. بر طبق آمارهای موجود، اقتصاد این کشور روند صعودی داشته و سرمایه‌گذاری در آن سودآور خواهد بود. اما در مورد مهاجران خارجی یا دانشجویان، محدودیت فراوانی برای اشتغال در این کشور وجود دارد. در مجموع می‌توان گفت احتمال یافتن شغل دانشجویی با درآمد مناسب بسیار کم است. اما افراد متخصص و سرمایه‌گذاران کلان شانس بیشتری برای کسب درآمد بالا در این کشور دارند. لازم به ذکر است عمده مشاغل موجود در این کشور مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری است و مشاغل صنعتی در این کشور رونقی ندارد.

هزینه زندگی در قبرس شمالی

در تبلیغات زیادی یکی از مزایای قبرس شمالی هزینه زندگی پایین عنوان می‌شود. این مسئله حقیقت دارد اما به همان میزان سطح درآمد افراد نیز پایین است. ضمن اینکه باید دید مبنای مقایسه کدام کشور است؟ به عنوان مثال مخارج زندگی در قبرس شمالی از قبرس جنوبی بسیار کمتر اما از ترکیه بیشتر است. البته هزینه‌ها در این کشور از سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. بنابراین تصمیم‌گیری برای مهاجرت بر مبنای مخارج زندگی باید بر اساس تخصص، سرمایه و تمکن مالی افراد صورت گیرد.

هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

مزایای زندگی در قبرس شمالی

سهولت ارتباط

در قبرس شمالی زبان و واحد پولی مشکلی برای مهاجران ایجاد نمی‌کند. زبان رسمی این کشور ترکی است اما اکثریت مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند. پول رایج برای امور روزمره نیز لیر ترکیه است اما پوند، دلار و یورو نیز پذیرفته می‌شود.

شرایط اجتماعی و فرهنگی

یکی از مهمترین مزایای زندگی در قبرس شمالی برای ایرانیان نزدیکی فرهنگی دو کشور است. گرچه دولت این کشور جزو دولت‌های اسلامی به شمار نمی‌رود اما مردم این کشور به قواعد اسلامی تا حدودی پایبند هستند. ضمن اینکه در برخورد با مهاجران نیز بسیار مهمان‌نواز هستند. این کشور به خاطر امنیت بالا و خدمات مطلوب درمانی و آموزشی از شرایط اجتماعی ایده‌آلی برخوردار است. از لحاظ وجود آلودگی زیست محیطی نیز این کشور جزو پاک‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. از لحاظ خدمات زیرساختی گفته می‌شود این کشور از زیرساخت قوی اینترنتی برخوردار بوده و به همین دلیل دورکاری در این کشور رونق بسیار خوبی دارد.

رشد سرمایه‌گذاری

بنابر آمارهای اقتصادی کشوری قبرس شمالی در سالهای اخیر اقتصاد رو به رشدی داشته و از لحاظ سرمایه‌گذاری ایمن و پرسود برآورد می‌شود. ضمن اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذاران میزان مالیات شرکت‌ها بسیار اندک در نظر گرفته شده است.

تحصیل بدون ویزا و مدرک زبان

یکی از مزایای زندگی در قبرس شمالی فرصت ادامه تحصیل در خارج از کشور است. این کشور یکی از معدود کشورهایی است که علاقمندان بدون نیاز به ویزا و مدرک زبان می‌توانند در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند.

امکان دریافت تابعیت با خرید ملک در قبرس شمالی

اتباع خارجی با سرمایه‌گذاری یا خرید ملک در قبرس شمالی پس از حداقل ۵ سال می‌توانند برای اخذ تابعیت اقدام کنند. اقامت دائم یا تابعیت قبرس شمالی به خاطر امتیازاتی چون امکان دریافت ویزای شینگن و سفر به اروپا ارزشمند است. البته فرایند دریافت تابعیت اصلاً ساده نیست اما ممکن است.

معایب زندگی در قبرس شمالی

معایب زندگی در قبرس شمالی

معایب زندگی در قبرس شمالی

محدودیت زندگی در جزیره

زندگی در قبرس شمالی در نگاه اول زندگی در جزیره‌ای زیبا با سواحل آرام و رؤیایی و آب و هوای دلپذیر است. اما این طبیعت زیبا و سکون حاکم بر جزیره هنگام اقامت طولانی مدت می‌تواند آزاردهنده باشد. بدیهی است در این کشور از شور و هیاهوی شهرهای بزرگ با مراکز تفریحی و تجاری رنگارنگ خبری نیست. حتی بسیاری از امکانات تفریحی تنها در فصل اوج حضور گردشگران مهیا است. ضمن اینکه برای ورود و خروج به جزیره نیز محدودیت وجود دارد. در واقع پروازهای محدودی در فرودگاه این کشور برقرار است. این محدودیت در مورد مسیرهای دریایی نیز تا حدی وجود دارد.

مالیات بر درآمد اشخاص

یکی از مهمترین معایب زندگی در قبرس شمالی قانون مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی در این کشور است. بر خلاف مالیات کمپانی‌های تجاری که حدود ۱۲ درصد است مالیات بر درآمد اشخاص در این کشور بر حسب میزان درآمد تا ۳۵ درصد نیز می‌رسد.

مشکلات حمل و نقل

سیستم حمل و نقل عمومی یکی از نقاط ضعف کشور قبرس شمالی است. اغلب مردم بومی از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند. در واقع تردد در این کشور تنها با تاکسی امکان‌پذیر است که از لحاظ هزینه به صرفه نیست.

قبرس شمالی برای زندگی خوبه؟

بررسی شرایط کار و زندگی در قبرس نشان می‌دهد این کشور برای سرمایه‌داران یک گزینه ایده‌آل برای ورود به اروپا است. شرایط تحصیل در قبرس شمالی نیز از لحاظ سهولت پذیرش در دانشگاه و عدم نیاز به دریافت ویزا و مدرک زبان ایده‌آل است. اما هزینه زندگی در قبرس شمالی برای دانشجویان و افرادی که تخصص خاصی ندارند سنگین خواهد بود. بنابراین پیش از اقدام برای مهاجرت، مشاوره با کارشناسان یک مؤسسه مهاجرتی معتبر ضروری است. ما در شرکت آریا وین با اشراف کامل بر شرایط زندگی در قبرس شمالی آماده ارائه مشاوره تخصصی به علاقمندان هستیم.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد