این روزها افراد زیادی به دنبال بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی هستند. ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این موضوع گردآوری کردیم.

همه چیز درباره بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی

بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی افراد زیادی را برای تحصیل در این کشور ترغیب می‌کند. دانشگاه های قبرس شمالی از لحاظ آموزشی در سطح استانداردهای جهانی هستند و رتبه قابل قبولی در رنکینگ جهانی دارند. به خاطر بورسیه های تحصیلی قبرس شمالی دانشجویان خارجی فراوانی در این کشور تحصیل می‌کنند. لذا فضا و امکانات این کشور برای پذیرش دانشجویان خارجی مهیا است. ما در این مطلب تلاش می‌کنیم درباره اعزام دانشجو به قبرس شمالی، شهریه دانشگاه های قبرس شمالی و شرایط بورسیه فول فاند قبرس اطلاعات کاملی ارائه کنیم.

شرایط بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی

شرایط بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی

چرا تحصیل در قبرس شمالی؟

تحصیل در قبرس شمالی یک فرصت استثنایی برای کسانی است که به دنبال مسیری برای ورود به کشورهای اروپایی هستند. قبرس شمالی گرچه در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا نیست اما از لحاظ آموزشی اعتبار خوبی در اروپا و آمریکا دارد. مدرک دانشگاه های قبرس شمالی در تمام اروپا، آمریکا و کانادا اعتبار دارد. حتی در برخی دانشگاه‌های قبرس شمالی رشته‌های مشترک با برخی دانشگاه‌های اروپایی وجود دارد. ضمن اینکه ویزای تحصیلی قبرس به آسانی به متقاضیان تحصیل در این کشور اعطا می‌شود و حتی همراهان دانشجو نیز به راحتی می‌توانند در کنار او باشند. تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان نیز از مهمترین مزایای قبرس شمالی محسوب می‌شود.

شرایط بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی

بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی در هر رشته و هر دانشگاه متفاوت است. در واقع هر دانشگاه قوانین، ظرفیت و میزان خاصی برای بورسیه رشته‌های مختلف خود اعلام می‌کند. بنابراین کسب اطلاعات دقیق تنها پس از انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه موردنظر امکان‌پذیر است. اما در برخی سایت‌ها یک سری قوانین کلی در مورد بورسیه در قبرس شمالی بیان شده که به قرار زیر است:

  • - میزان بورسیه برای اغلب رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی حداکثر تا ۷۵ درصد میزان شهریه دانشگاه است.
  • - میزان بورسیه برای اغلب رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا حداکثر تا ۵۰ درصد میزان شهریه دانشگاه است.
  • - بورسیه رشته های پزشکی و دندانپزشکی حداکثر تا ۴۰ درصد میزان شهریه دانشگاه می‌باشد.
  • - دریافت بورسیه تا ۵۰ درصد شرایط پیچیده‌ای ندارد و تقریباً به تمام دانشجویان بین المللی به طور رایگان اعطا می‌شود. در واقع به نظر می‌رسد عنوان بورسیه ترفندی برای جذب دانشجویان خارجی است.

بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

بورسیه های تحصیلی قبرس شمالی

بورسیه ۵۰ درصد شهریه

حداقل میزان بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی از ۲۵ تا ۵۰ درصد است که به راحتی به دانشجویان بین المللی اهدا می‌شود. ظاهراً‌ تنها شرط دریافت این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی معدل بالاتر از ۱۵ است. اما برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مدارک دیگری از جمله مقالات منتشر شده در نشریات معتبر نیز لازم است.

بورسیه ۷۵ درصد شهریه

بورسیه ۷۵ درصد بالاترین میزان بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی برای ایرانیان است. بدیهی است این بورسیه به متقاضیان برتر از لحاظ معدل و دانش زبان اعطا می‌شود. بنابراین شرایط دریافت آن به تناسب شرایط متقاضیان هر ترم متفاوت است.

بورسیه تحصیلی قبرس برای ورزشکاران

در برخی دانشگاه های قبرس شمالی به ورزشکاران برتر نیز بورسیه داده می‌شود. برای کسب بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی در رشته‌های ورزشی، عضویت در تیم ملی یا کسب مقام اول در یک رشته ورزشی (به صورت انفرادی یا تیمی)‌ لازم است. متقاضی پس از دریافت بورسیه لازم است در تیم ورزشی مربوطه در دانشگاه خود عضو شود.

بورسیه فول فاند قبرس

دریافت بورسیه فول فاند قبرس شمالی یا تحصیل رایگان در قبرس شمالی برای ایرانیان ممکن نیست. به طور کلی بیشترین بورسیه برای اتباع ایرانی به میزان ۷۵ درصد شهریه دانشگاه است. بورسیه کامل در برخی دانشگاه های این کشور وجود دارد اما تنها به کسانی که تابعیت اروپایی دارند اهدا می‌شود.

اعزام دانشجو به بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

اعزام دانشجو به بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

شهریه دانشگاه های قبرس شمالی

شهریه دانشگاه های قبرس شمالی در دانشگاه‌های مختلف و رشته‌های تحصیلی مختلف متفاوت است. به طور کلی بورسیه دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) از سایر دانشگاه های قبرس شمالی بیشتر است. در میان رشته های تحصیلی نیز بالاترین شهریه مربوط به رشته های پزشکی و پس از آن دندانپزشکی و داروسازی است. از لحاظ میزان شهریه نیز شهریه دانشگاه EMU بالاتر از سایر دانشگاه‌های برتر این کشور است.

آیا دریافت بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی برای تحصیل کافی است؟

اغلب دانشجویان بین المللی با دریافت بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی هزینه اندکی برای شهریه دانشگاه و خوابگاه دانشجویی می‌پردازند. این هزینه در مقایسه با هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار ناچیز است. اما تأمین این مبلغ در ایران کار آسانی نیست. به همین دلیل توصیه می‌شود با برآورد کلی از هزینه تحصیل در یک دوره حداقل ۴ ساله برای مهاجرت اقدام کنید.

به جز آن، هزینه تحصیل در کشور خارجی تنها شهریه دانشگاه نیست. مخارج روزمره (هزینه خورد و خوراک و پوشاک)، ‌هزینه تفریح و هزینه‌های رفت و آمد به کشور نیز باید در این زمینه لحاظ شود. بهتر است بدانید مخارج در کشور قبرس شمالی گرچه از قبرس جنوبی و کشورهای اروپایی کمتر است اما از کشور ترکیه بالاتر است. برخی متقاضیان به امید کار دانشجویی وارد قبرس می‌شوند. کار دانشجویی باید به صورت پاره وقت و حداکثر ۲۰ ساعت در هفته باشد. بدیهی است چنین شغلی درآمد بالایی نخواهد داشت و در بهترین حالت برای تأمین مخارج خورد و خوراک کافی باشد. ضمن اینکه یافتن کار دانشجویی برای دانشجویان کارشناسی بسیار دشوار است. می‌توان گفت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند به درآمد کار دانشجویی امیدوار باشند. بنابراین بدون پشتوانه مالی قدم در این راه گذاشتن تصمیم درستی نیست.

اعزام دانشجو به قبرس شمالی

مؤسسات فراوانی در زمینه اعزام دانشجو به قبرس شمالی فعالیت می‌کنند. با توجه به سهولت قوانین قبرس شمالی در پذیرش دانشجویان خارجی آنچه اهمیت دارد انتخاب رشته و دانشگاه برتر و دریافت بورسیه است. لازم است پیش از هرگونه اقدام در مورد رتبه و میزان اعتبار مدرک دانشگاه‌های مختلف تحقیق نموده و با بهترین دانشگاه های قبرس شمالی آشنا شوید. اگر مؤسسه‌ای تجربه کافی در این زمینه داشته باشد با اقدام به موقع و ارسال مدارک کامل به راحتی می‌تواند پذیرش دانشگاه مورد نظر شما را اخذ نماید. اخذ بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی نیز تا حد زیادی به سوابق تحصیلی دانشجو و ظرفیت دانشگاه موردنظر دارد. اما تجربه نشان می‌دهد بسیاری از جوانان ایرانی به راحتی می‌توانند بالاترین بورسیه را دریافت کنند. ما در شرکت آریا وین مفتخریم برای اخذ بورسیه دانشجویی در قبرس شمالی جوانان مستعد کشورمان را یاری کنیم.

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد