این روزها افراد زیادی به دنبال اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی هستند. ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این موضوع گردآوری کردیم.

همه چیز درباره اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی از الزامات تحصیل در قبرس شمالی است. البته اجاره خانه دانشجویی در قبرس شمالی گزینه دیگری برای اسکان دانشجویان است. اما با در نظر گرفتن هزینه زندگی در قبرس شمالی اغلب افراد زندگی در خوابگاه را انتخاب می‌کنند. ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره شرایط خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی، هزینه خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی و مزایا و معایب خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی را گردآوری کردیم.

شرایط اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

شرایط اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

شرایط خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی به آسانی امکان‌پذیر است. زیرا سیاست کلی دانشگاه های قبرس شمالی جذب هرچه بیشتر دانشجویان خارجی است. لذا این مؤسسات تلاش می‌کنند با امتیازاتی نظیر اعطای بورسیه تحصیلی،‌ تدارک خوابگاه دانشجویی،‌ تدارک امکانات آموزشی، تفریحی، ورزشی و درمانی دانشجویان خارجی را جذب نمایند. در اکثر دانشگاه های برتر قبرس شمالی خوابگاه‌های مجهز با خدمات عالی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. در این خوابگاه‌ها دانشجویان می‌تواند اقامت در اتاق، سوئیت یا آپارتمان را انتخاب کنند. بدیهی است امکانات و هزینه هریک از گزینه‌های فوق متفاوت است. در تمام موارد فوق یخچال و تلویزیون و تخت، کمد، میز تحریر و صندلی اختصاصی برای هر دانشجو وجود دارد. برخی اتاق‌ها از سرویس بهداشتی مشترک استفاده می‌کنند که قیمت آنها کمتر است. اغلب خوابگاه‌های دانشجویی در محوطه دانشگاه قرار دارند و سوپر مارکت و رستوران نیز در این محوطه وجود دارد.

هزینه خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

انواع خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

خوابگاه دولتی

همه آنچه تاکنون در مورد اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی گفتیم مربوط به خوابگاه های دولتی است. این خوابگاه‌ها ارزان ترین گزینه برای سکونت دانشجویان در این کشور هستند. نکته مهم در مورد خوابگاه‌های دولتی این است که ظرفیت محدودی دارند.

خوابگاه خصوصی

با توجه افزایش دانشجویان خارجی در قبرس شمالی انواع خوابگاه خصوصی نیز در این کشور راه‌اندازی شده است. خوابگاه‌های خصوصی معمولاً نوساز، مدرن و البته کمی گران هستند. امکانات و خدمات و در نتیجه قیمت خوابگاه‌های خصوصی یکسان نیست. برخی خوابگاه‌های خصوصی امکاناتی در سطح هتل‌های پنج ستاره دارند. برخی از این خوابگاه‌ها برای جلب رضایت دانشجویان خدمات ويژه‌ای مانند سرویس رفت و برگشت دانشگاه نیز ارائه می‌کنند.

هزینه خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی در مقایسه با هزینه اجاره خانه در این کشور کاملاً‌ مناسب است. در واقع ارزان ترین گزینه برای اقامت دانشجویان در قبرس شمالی اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی است. امتیازاتی از قبیل خدمات درمانی و اینترنت رایگان نیز از جمله مزایای خوابگاه در مقایسه با خانه اجاره‌ای است که در کاهش مخارج زندگی بسیار تأثیرگذار است. لازم به ذکر است هزینه خوابگاه دانشجویی به هیچ عنوان در بورسیه تحصیلی لحاظ نمی‌شود. به عبارت دیگر میزان بورسیه تحصیلی تنها میزان شهریه دانشگاه را کاهش می‌دهد و هزینه خوابگاه به صورت مجزا باید پرداخت شود.

مزایای خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

قیمت ارزان

اولین و مهمترین دلیل برای اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی قیمت مناسب آن است. بدون شک با هزینه خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی امکان یافتن خانه اجاره‌ای وجود ندارد. ضمن اینکه هزینه سکونت در اتاق‌های چند نفره کمتر نیز هست.

خدمات رایگان

با اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی خدمات رایگان نیز در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد. پرداخت برخی قبوض شهری به اضافه هزینه اینترنت در خوابگاه به عهده دانشگاه است. ضمن اینکه دانشجویان مقیم خوابگاه بیمه خدمات درمانی بوده و می‌توانند به رایگان از خدمات درمانی درمانگاه دانشگاه استفاده کنند. برای امور نظافتی نیز دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه مربوطه از این خدمات استفاده کنند.

امنیت و آرامش

اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی به معنی حفظ امنیت و آرامش دانشجو در محیط ایمن دانشگاه است. تطابق با محیط یک کشور غریب کار آسانی نیست. این مسئله اگر با تردیدهایی در مورد امنیت محل سکونت نیز همراه شود مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند. با سکونت در خوابگاه دانشگاه دانشجویان از بابت رفت و آمد تا محل سکونت، دسترسی به مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری و حتی خدمات درمانی نگرانی نخواهند داشت. ضمن اینکه فضاهای فرهنگی و تفریحی دانشگاه از قبیل سالن ورزشی، کتابخانه و آزمایشگاه نیز کاملاً در دسترس دانشجویان قرار دارد. بنابراین دانشجو با سکونت در خوابگاه در کمال آرامش می‌تواند تنها به امور تحصیلی خود بیاندیشد.

تردد آسان

همانطور که گفتیم اغلب خوابگاه های دانشجویی در داخل محوطه دانشگاه قرار دارند. بنابراین دانشجویان به آسانی به خوابگاه دسترسی داشته و هزینه حمل و نقل نیز از مخارج زندگی آنها کاسته می‌شود.

دسترسی به خدمات مختلف

یکی از مزایای مهم خوابگاه دانشجویی دسترسی آسان و ایمن به خدمات مختلف است. از ساده‌ترین خدمات مانند لباسشویی و خشکشویی گرفته تا خدمات پیچیده تعمیرات خانه در زندگی در کشور غریب می‌تواند یک دردسر بزرگ باشد. در خوابگاه تمام این موارد با هماهنگی مدیریت در دسترس دانشجویان قرار دارد.

معایب خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

معایب خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

معایب خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی

حریم خصوصی

اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی باید در زمان مناسب صورت گیرد. زیرا تعداد اتاق‌های مستقل در هر خوابگاه محدود است. ضمن اینکه برخی دانشجویان ممکن است توانایی پرداخت هزینه اتاق مستقل را نداشته باشند. بزرگترین مشکل سکونت در اتاق‌های چند نفره معضل نداشتن حریم خصوصی است.

قوانین خوابگاه

به هر حال در هر دانشگاهی برای اداره امور خوابگاه قوانین خاصی وجود دارد که تمام دانشجویان ملزم به اجرای آنها هستند. این قوانین می‌توانند گاه دست و پاگیر و ناخوشایند باشند.

برای اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی چطور اقدام کنیم؟

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، فرایند اخذ خوابگاه دانشجویی در قبرس شمالی آغاز می‌شود. برای درخواست به موقع می‌توانید درخواست خوابگاه خود را نیز پیش از سفر ارسال کنید. همانطور که گفتیم در دانشگاه های قبرس شمالی فرایند مشخصی برای پذیرش دانشجویان خارجی وجود دارد. لذا در سایت این دانشگاه‌ها تمامی اطلاعات مورد نیاز دانشجویان اعم از میزان شهریه، انواع اتاق های خوابگاه دانشجویی و هزینه آنها و نحوه پرداخت اقساطی هزینه‌ها به طور دقیق و کامل تشریح شده است. یک کارشناس اخذ پذیرش تحصیلی به سادگی می‌تواند اطلاعات دقیق را در اختیار متقاضیان قرار دهد. با دریافت خدمات مشاوره تحصیل در قبرس شمالی از یک مؤسسه معتبر به راحتی می‌توانید تمامی این امور را به کارشناسان متخصص بسپارید. ما در شرکت آریا وین مفتخریم با معرفی بهترین کارشناسان اخذ پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی شما را در این مسیر یاری کنیم.

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد