این روزها افراد زیادی به دنبال مشاوره اخذ اقامت در قبرس شمالی هستند. لذا ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این موضوع گردآوری کردیم.

راهنمای مشاوره اخذ اقامت در قبرس شمالی

مشاوره اخذ اقامت در قبرس شمالی این روزها درخواست مکرر مراجعان به مؤسسات مهاجرتی معتبر است. اقامت قبرس شمالی با خرید ملک، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار و مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل مواردی هستند که بیشترین پرسش‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. در واقع به خاطر مزایای اقامت در قبرس شمالی آوازه شهرت این کشور کوچک همسایه به عنوان دروازه ورود به اروپا در کشور ما پیچیده است. لذا ما در این مطلب اطلاعات کاملی در زمینه شرایط، مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی گردآوری کردیم.

مزایا و معایب اقامت در قبرس شمالی

مزایا و معایب اقامت در قبرس شمالی

چرا مهاجرت به قبرس شمالی؟

این روزها بسیاری از مؤسسات مهاجرتی مهاجرت به قبرس شمالی را یک فرصت ناب و استثنایی توصیف می‌کنند. بخشی از این مسئله به خاطر قوانین سهل‌گیرانه این کشور برای پذیرش مهاجران حقیقت دارد. اما وجه دیگر مسئله به شرایط خاص این کشور ارتباط دارد که معمولاً نادیده گرفته شده یا تعمداً‌ پنهان می‌شود. پیش از هرچیز لازم است بدانید قبرس شمالی کشور جزیره‌ای بسیار کوچکی است که فقط و فقط توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود. به عبارت دقیق‌تر این کشور بخش شمالی و ترک‌نشین کشور قبرس است که با دخالت کشور ترکیه اعلام استقلال نموده است. اما علیرغم گذشت بیش از ۳۰ سال از این اتفاق در هیچ یک از مجامع بین‌المللی پذیرفته نشده است. به همین خاطر هیچ کشوری از جمله ایران در قبرس شمالی سفارت ندارد؛ سفارت تمامی کشورها در نیمه جنوبی کشور قبرس قرار دارند؛ این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست و در نتیجه اقامت موقت این کشور ارزش خاصی ندارد.

مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی

مزایا

  • - امکان سفر به قبرس شمالی بدون ویزا
  • - زندگی در یک جزیره زیبا و با آب و هوای معتدل و مطبوع در کمال آرامش و امنیت
  • - زندگی با امکانات مطلوب در سطح کشورهای اروپایی با هزینه بسیار کمتر
  • - مکان ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری به گواه بنگاه‌های اقتصادی معتبر

معایب

  • - مشکلات یافتن کار در قبرس و سطح پایین درآمد
  • - کسالت و یکنواختی زندگی در یک جزیره خلوت
  • - بی‌ارزش بودن اقامت موقت قبرس شمالی
  • - فرایند دشوار دریافت اقامت دائم

روشهای اخذ اقامت قبرس شمالی

روشهای اخذ اقامت قبرس شمالی

هزینه مهاجرت به قبرس شمالی

هزینه مهاجرت به قبرس شمالی یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در مشاوره اخذ اقامت در قبرس شمالی است. به طور کلی هزینه پایین زندگی به عنوان یکی از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی مطرح می‌شود. اما نکته مهم این است که بدانیم مبنای این مقایسه و ارزیابی چیست؟ هزینه زندگی در قبرس شمالی از هزینه زندگی در کشورهای اروپایی و حتی قبرس جنوبی بسیار کمتر است. اما هنوز هزینه زندگی در کشور ترکیه از کشور قبرس شمالی کمتر است. به بیان ساده مخارج زندگی در این کشور از کشورهای اروپایی بسیار کمتر است اما در مقایسه با ایران گران‌تر است.

راه‌های اخذ اقامت در قبرس شمالی

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

می‌توان گفت اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک بهترین گزینه برای اغلب افراد است. در اغلب مؤسسات معتبر مهاجرتی در مشاوره اخذ اقامت در قبرس شمالی اذعان دارند که بهترین روش، خرید خانه در قبرس شمالی است. زیرا بررسی ارزش ملک در قبرس شمالی روند رو به رشد ارزش املاک این کشور را اثبات می‌کند. البته در این مسئله نیز چالش‌های جدی وجود دارد. از آنجایی که بخشی از املاک این کشور متعلق به اهالی یونانی قبرس بوده که به ناچار به جنوب مهاجرت کردند باید سند ملک توسط یک وکیل مجرب بررسی شود. به همین دلیل خرید ملک در پروژه‌های در حال ساخت که ترجیحاً‌ به صورت شهرک هستند در اولویت قرار دارد. نکته مهم این است که با توجه به محبوبیت این امر افراد سودجوی فراوانی به بهانه اخذ بیعانه یا معامله آنلاین ملک به کلاهبرداری در قبرس شمالی مشغولند. لذا مراجعه به مؤسسه مهاجرتی معتبر و ارزیابی دقیق و کامل تمام قوانین این کشور ضروری است.

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل دومین گزینه محبوب در مشاوره اخذ اقامت در قبرس شمالی است. شهرت دانشگاه های قبرس شمالی و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی موجب شده این کشور به مقصد محبوب دانشجویان از سراسر دنیا و به خصوص خاورمیانه تبدیل شود. اعطای بورسیه به دانشجویان خارجی در این کشور به سادگی انجام می‌شود. به طوری که به نظر می‌رسد این مطلب بیش از آنکه یک تخفیف حقیقی باشد ترفندی برای جذب مخاطبان بیشتر باشد. به خصوص اینکه اغلب این دانشگاه‌ها امکانات آموزشی و رفاهی بسیار خوبی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

با این وجود نکته قابل تأمل این است که دانشگاه های قبرس شمالی در رنکینگ جهانی و در تمام کشورهای اروپا، آمریکا و کانادا از اعتبار خوبی برخوردارند. لذا بسیاری از دانشجویان با هدف ورود به دانشگاه‌های برتر دنیا تحصیل خود را در این کشور آغاز می‌کنند. اما افراد معدودی نیز با هدف تحصیل در این کشور و در ادامه یافتن شغل و دریافت اقامت قبرس شمالی وارد این مسیر می‌شوند. ذکر این نکته ضروری است که مدرک دانشگاه های قبرس شمالی به خصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایران اعتبار ندارد. وزارت بهداشت ایران تنها مدرک یکی از دانشگاه های این کشور را به رسمیت می‌شناسد.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار

در مشاوره اخذ اقامت در قبرس شمالی به ندرت می‌توان مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار را پیشنهاد نمود. زیرا در این کشور کوچک منابع طبیعی خاصی وجود ندارد؛ مشاغل صنعتی در این کشور رونق ندارند و مهمترین منبع درآمدی این کشور گردشگری است. بدیهی است در چنین شرایطی وضعیت کار در قبرس شمالی چندان مساعد نیست. در واقع فرصت‌های شغلی محدود با درآمد پایین در این کشور وجود دارد. با وجود افراد بومی و مهاجرینی که تابعیت این کشور را دریافت کرده‌اند احتمال یافتن شغل برای دانشجویان و مهاجران تازه وارد بسیار بسیار کم است.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار نیز ممکن است. اما به دلیل قوانین خاص و محدودیت بازار داخلی این کشور کسب موفقیت در این روش بسیار دشوار است.

کلام آخر

بهترین کارشناس مشاوره اخذ اقامت در قبرس شمالی فردی است که با برشمردن مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی و تمامی جوانب زندگی در این کشور متقاضیان را راهنمایی نماید. به اضافه اینکه مشاوره باید بر مبنای شرایط اختصاصی هر فرد از لحاظ شخصیتی،‌ خانوادگی،‌ حرفه‌ای و منابع درآمدی صورت گیرد. کارشناسان ما در شرکت آریا وین با ارائه راهنمای کامل روشهای دریافت اقامت قبرس شمالی برای یافتن بهترین مسیر در کنار شما هستند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد